Δελτίο Τύπου                                                                                                                          

Αθήνα, 9 Φεβρουαρίου 2009

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ 

ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

 

Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος στο πλαίσιο της προσπάθειας για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, σε συνέχεια προηγούμενων ανακοινώσεων του ΥΠ.ΑΝ., δίνει νέα στοιχεία για την κίνηση των τιμών με βάση τους ελέγχους στα  κοστολόγια και τους τιμοκαταλόγους, που έχουν υποβληθεί στο ΥΠ.ΑΝ έως 30/1/2009 από επιχειρήσεις τροφίμων, βιομηχανικών προϊόντων και υπηρεσιών.

 

Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠ.ΑΝ,

Ø      33  εταιρείες προχώρησαν σε μείωση τιμών σε 2213  κωδικούς,

Ø      21 εταιρείες μετά τους κοστολογικούς ελέγχους, προχώρησαν σε ανάκληση των ανατιμήσεων σε 2475 κωδικούς.

Ø      12 εταιρείες προχώρησαν, έπειτα από κατάθεση των απαραίτητων κοστολογίων, σε αυξήσεις τιμών, σε 925 κωδικούς.

Πιο συγκεκριμένα από τους ελέγχους των υπηρεσιών του ΥΠ.ΑΝ προέκυψαν τα εξής:

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΜΕΙΩΘΗΚΑΝ ΕΩΣ 30.1.2009

A/A

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΙΔΟΥΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ  ΜΕΙΩΣΗ

 

ΜΕΙΩΣΗ ΕΩΣ %

1

ΑΤΛΑΝΤΑ Α.Ε.

ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ, ΣΝΑΚΣ, ΤΣΑΙ,ΡΥΖΙ ΚΛΠ

3

-1,80%

2

ΕΛΑΙΣ - UNILEVEL ΑΕ

ΛΑΔΙ, ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ, ΤΣΑΙ

3

-0,18%

3

ΕΒΓΑ ΑΕ

ΧΥΜΟΙ+ΠΑΓΩΤΟ

1

-3,39%

4

COCA - COLA ΗΒC    ΤΡΙΑ ΕΨΙΛΟΝ  (19.1.2009)

ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ

5

-9,65%

5

Γ. ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ ΑΕ (7.1.2009)

ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ

9

-13,94%

6

ΑΜΒΥΞ Α.Ε (15.1.2009)

ΠΟΤΑ

3

-18,08%

7

ΚΡΑΦΤ ΦΟΥΝΤΣ ΕΛΛΑΣ ΑΕ (19.1.2009)

ΜΑΓΙΟΝΕΖΑ+ΜΠΙΣΚΟΤΟ

1

-3,43%

8

NIKAS ΑΒΕ(26/1/2009)

ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ

8

-8,60%

9

ΟΠΤΙΜΑ ΑΕ + ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕ(26/1/2009)

ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ

18

-25,97%

10

NESTLE AE(3.3.2009)

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ+ΠΑΤΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ

1

-6,52%

11

ΛΕΣΕΛ       

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

22

-9,03%

12

ΦΑΚΛΑΡΗ ΑΦΟΙ Α.Ε

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ & ΣΠΟΡΕΛΑΙΟ

19

-20,83%

13

FRIESLAND-NOYNOY

ΤΥΡΙ

8

-7,52%

14

ΚΟΥΡΗ ΑΦΟΙ(26.1.2009)

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ,ΤΥΡΙ, ΚΟΡΝΕΜΠΗΦ

18

-30,28%

15

ΕΛΑΙΣ – UNILEVER (*1)

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

3

-31,30%

16

ZACO (2.2.2009)

ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ+ΕΝΤΑΜ

2

-17,24%

17

ΑΤΛΑΝΤΑ Α.Ε.  (2.2.2009)

ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ, ΣΝΑΚΣ, ΚΛΠ

3

-1,80%

18

ELBISCO AE (3.2.2009)

ΚΡΑΚΕΡΣ

8

-12,70%

19

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΚΛΕΚΤΑ ΕΛΑΙΑ Α.Ε (9.2.2009)

ΣΠΟΡΕΛΑΙΑ+ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ

16

-17,47%

20

ΓΕΝΙΚΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - VIVARTIA

ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

17

-30,77%

21

ΕΔΕΣΜΑ ΑΕΒΕ

ΓΚΟΥΝΤΑ+ΕΝΤΑΜ

9

-9,70%

22

Γ. ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ ΑΕ

ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΑΛΙΕΥΜΑΤΑ

48

-34,44%

23

ΓΚΑΤΕΝΙΟΣ&ΥΙΟΣ Α.Ε.

ΤΥΡΙ + ΓΑΛΑ ΜΑΚΡΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

16

-10,10%

24

ΤΣΟΚΑΣ Α.Ε.Β.Ε.              TOYOTA

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΡΓΑΤΟΩΡΑ)

1

11,63%

25

P & G

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ

1

-9,00%

26

RECKITT BENCKISER

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ

7

-16,68%

27

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΙΣΕΛΕΝ ΑΕΒΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

757

-24,86%

28

GOODYEAR DUNLOP ΕΛΛΑΣ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

1126

-22,48%

29

BOLTON HELLAS (*2)

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΑΡΤΙΚΑ

14

-50,00%

30

ΑΛΦΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΕΦΟΔΙΑ ΑΕΒΕ

ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ κ.λ.π.

38

-19,00%

31

BDF HELLAS AE

ΕΙΔΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ

10

-27,20%

32

ΧΕΛΛΑΦΑΡΜ ΑΕ

ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ κ.λ.π.

18

-12,99%

33

ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΕΒΕ

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ Κ.Λ.Π.

3

-19,59%

 

ΣΥΝΟΛΟ

 

2213

 

 

(*1) Η ΜΕΙΩΣΗ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΠΡΟΣΦΟΡΑ                                                                                 

(*2) ΟΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΚΛΗΘΗΣΑΝ ΕΩΣ 30.1.09

Α/Α

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΙΔΟΥΣ

ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΙΝΕΙ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΩΔΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ ΑΥΞΗΣΗ

% ΑΥΞΗΣΗΣ ΕΩΣ

1

ΕΛΑΣΤΙΚΑ PIRELLI

ΕΛΑΣΤΙΚΑ (ΦΟΡΤΗΓΩΝ, ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΧΩΜΑΤΟΥΡΓΙΚΩΝ)

214

214

2,50%

2

AKZO NOBEL AE

ΧΡΩΜΑΤΑ Κ.Λ.Π

806

806

7,00%

3

OMEGA PHARMA HELLAS AE

ΕΙΔΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ

131

64

6,94%

4

HENKEL HELLAS AE

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ

89

20

7,34%

5

ΘΕΟΧΑΡΑΚΗΣ ΑΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

680

680

3,00%

6

ΛΑΒΑ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΑΤΟΜΙΚΗ ΑΕ

ΑΔΡΑΝΗ ΥΛΙΚΑ

21

21

29,85%

7

ΝΤΥ ΠΟΝΤ ΕΛΛΑΣ ΑΕ

ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΦΑΡΜΑΚΑ

83

9

39,40%

8

ΠΡΟΚΟΣ ΑΕ

ΧΑΡΤΙΚΑ

3800

38

5,00%

9

Η ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΕ

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΔΙΑΦΟΡΑ

702

388

32,80%

10

ΦΩΤΟΝΙ ΑΕ

ΣΧΟΛΙΚΑ

9

9

8,10%

11

ΦΛΩΡΟΠΟΥΛΟΣ Γ. ΘΕΟΦΑΝΗΣ

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ

73

34

6,48%

12

ΦΛΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΡ. ΑΘΑΝΑΣΙΑ

ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ

73

34

6,48%

13

ΒΙΕΜ AUSTRIA OIL AE

ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ

150

150

54,81%

14

Α. ΙΣΜΑΗΛΟΣ Α.Ε.

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΡΓΑΤΟΩΡΑ) MERCEDES

1

1

3,45%

15

Α. ΙΣΜΑΗΛΟΣ Α.Ε.

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΡΓΑΤΟΩΡΑ) SMART

1

1

6.52%

16

ΕΚΚΑ Α.Ε.        MERCEDES ΒΕΝΖ ΦΟΡΤΗΓΑ

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΡΓΑΤΟΩΡΑ)

1

1

1,69%

17

ΕΚΚΑ Α.Ε.                  SMART

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΡΓΑΤΟΩΡΑ)

1

1

6,38%

18

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΣ Α.Ε.             MERCEDES

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΡΓΑΤΟΩΡΑ)

1

1

3,45%

19

ΓΙΑΝΝΙΤΣΑΣ Α.Ε.              SMART

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΡΓΑΤΟΩΡΑ)

1

1

4,08%

20

ΔΡΟΜΩΝ ΑΕΒΕ OPEL

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΡΓΑΤΟΩΡΑ)  ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ

1

1

7,45%

21

ΔΡΟΜΩΝ ΑΕΒΕ OPEL

ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΕΡΓΑΤΟΩΡΑ)  ΦΑΝΟΠΟΙΪΑ ΒΑΦΗ

1

1

3,23%

 

ΣΥΝΟΛΟ

 

6839

2475

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επίσης, 12 εταιρείες προχώρησαν, έπειτα από κατάθεση των απαραίτητων κοστολογίων, σε αυξήσεις τιμών, σε 925 κωδικούς, από τους 4.683, που διακινούν συνολικά, τις οποίες τεκμηριώνουν από τα υποβληθέντα στοιχεία (αύξηση του κόστους παραγωγής, ή την αύξηση των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται):

 

Ø      Εταιρεία ΑΜΒΥΞ Α.Ε που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας εισαγομένων ποτών προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 7,8%, 57 κωδικών προϊόντων, από τους 146  που διακινεί.

 

Ø      Εταιρεία B.P. A.E που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας λιπαντικών  προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 2,5%, 21 κωδικών προϊόντων, από τους 626 που διακινεί.

 

Ø      Εταιρεία SCA HYGIENE PRODUCT A.E που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας χαρτικών προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 4%, 46 κωδικών προϊόντων, από τους 128 που διακινεί.

 

Ø      Εταιρεία  PROCTER & GAMBLE ΗELLAS A.E που δραστηριοποιείται στο χώρο της εμπορίας ειδών καθαριότητας και συντήρησης νοικοκυριού – ειδών ατομικής φροντίδας,  προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση  2%, 533 κωδικών προϊόντων, από τους  1155 που διακινεί.

 

Ø      Εταιρεία CENTRAL PARKING SYSTEM - ΑΘΗΝΑ - ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Α.Ε. ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΕΔ που δραστηριοποιείται στο χώρο υπηρεσιών στάθμευσης  περιόρισε στο 5% την αρχική υποβληθείσα αύξηση, που έφτανε το 20%, ε 10 από τους 14 κωδικούς υπηρεσιών που παρέχει.

 

Ø      Η εταιρεία Γ. KAΛΛΙΜΑΝΗΣ Α.Ε, που δραστηριοποιείται στο χώρο εμπορίας κατεψυγμένων αλιευμάτων εισαγωγής,  προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 4,73%, 12 κωδικών προϊόντων, από τους 537 που διακινεί.

 

Ø      Η εταιρεία ΚΟΝΤΟΒΕΡΟΣ  Α.Ε.Β.Ε, που δραστηριοπείται στο χώρο εμπορίας κατεψυγμένων αλιευμάτων εισαγωγής,  προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 27%, 47 κωδικών προϊόντων, από τους 770 που διακινεί συνολικά.

 

Ø      Εταιρεία ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΙΚΙΖΑΣ ΑΕ.Β.Ε ΤΡΟΦΙΜΩΝ που δραστηριοποιείται στο χώρο εμπορίας τοματοειδών, προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση  19,5%,  8 κωδικών προϊόντων, από τους  294  που διακινεί.

 

Ø      Εταιρεία ΚΡΑΦΤ ΦΟΥΝΤΣ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., που δραστηριοποιείται στο χώρο των τυποποιημένων τροφίμων (μαγιονέζες κτλ) προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 9,5%,  9 κωδικών προϊόντων, από τους  549 που διακινεί.

 

Ø      Εταιρεία  OLYMPIC HERMES Α.Ε. που δραστηριοποιείται στο χώρο των ειδών ζαχαροπλαστικής (καραμέλες) προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση  3,60%,  82 κωδικών προϊόντων, από τους  190 που διακινεί. .

 

Ø      Εταιρεία ΕΥΡΗΚΑ ΕΛΛΑΣ Α.Ε. που δραστηριοποιείται στο χώρο ειδών καθαρισμού προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 2,5%, 49 κωδικών προϊόντων, από τους 106 που διακινεί.

 

Ø      Εταιρεία ΕΒΓΑ Α.Β.Ε.Ε που δραστηριοποιείται στο χώρο των χυμών προχώρησε σε μεσοσταθμική αύξηση 7%,  51 κωδικών προϊόντων, από τους 168  που διακινεί.

 

Όπως είναι φανερό από τα παραπάνω στοιχεία, οι αυξήσεις στα περισσότερα από τα βασικά προϊόντα κινούνται στα όρια του μέσου όρου του πληθωρισμού του 2008. Πιο συγκεκριμένα 731 κωδικοί προϊόντων έχουν αύξηση, μέχρι 4,70% ενώ 139 κωδικοί από 4,71% μέχρι 10% και τέλος 55 κωδικοί από 10,10% μέχρι 20%.

 

Επίσης, από τις εταιρείες που ανακοίνωσαν νέους τιμοκαταλόγους, μετά από τους ελέγχους του Υπουργείου Ανάπτυξης:

 

Ø      Η  εταιρεία ΦΑΓΕ Α.Ε. (γαλακτοκομικά) δεν δικαιολογεί την αύξηση σε 107 κωδικούς προϊόντων αφού προέβη σε μεσοσταθμική αύξηση 3,5%, σε σύνολο 181 κωδικών προϊόντων που διακινεί  (γιαούρτια, τυροκομικά και χυμοί).  Η αύξηση οφείλεται στη διαφοροποίηση της εμπορικής πολιτικής της εταιρείας για να καλύψει ζημιές παρελθόντων  χρήσεων.

 

Ø      Οι  εταιρείες COCA COLA  HBC – ΤΡΙΑ ΕΨΙΛΟΝ A.E και PEPSICO ΗΒΗ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., που δραστηριοποιούνται στο χώρο των αναψυκτικών προχώρησαν σε αυξήσεις των τιμών πώλησης. Πιο συγκεκριμένα, η COCA COLA  HBC – ΤΡΙΑ ΕΨΙΛΟΝ A.E προχώρησε σε αυξήσεις 193 κωδικών, από τους 276 που διακινεί, με μεσοσταθμική αύξηση 3,7%, ενώ  η PEPSICO ΗΒΗ ΕΛΛΑΣ Α.Ε, 83 κωδικών, από τους 88 που διακινεί, με μεσοσταθμική αύξηση 3,5%

 

Παρότι από την προσκόμιση των ζητηθέντων κοστολογικών στοιχείων οι συγκεκριμένες εταιρείες ήταν σε θέση να καλύψουν την απόφασή τους αυτή, τους ζητήθηκε και συμφώνησαν, ότι  θα προχωρήσουν σε σημαντικές προσφορές – παροχές απευθείας στους καταναλωτές για όλο το 2009.  Οι προσφορές - παροχές αυτές, που σε ποσοστά, μάλιστα, φτάνουν και το 30% επί των τιμών πώλησης, αφορούν κωδικούς προϊόντων με τη μεγαλύτερη εμπορευσιμότητα.

 

Σημειώνεται  δε, ότι το ΥΠ.ΑΝ με καθημερινούς ελέγχους και τιμοληψίες, που πραγματοποιεί, θα ελέγχει το κατά πόσο οι προσφορές αυτές θα καταλήγουν στον καταναλωτή.

 

Μα αφορμή τη δημοσιοποίηση νέων στοιχείων για την κίνηση των τιμών ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος σημείωσε τα εξής:

 

«Με βάση τους κοστολογικούς ελέγχους του Υπουργείου Ανάπτυξης το μήνα Ιανουάριο καταγράφηκαν μειώσεις τιμών σε πάνω από 2.200 προϊόντα και ανακλήσεις ανατιμήσεων σε περίπου 2.500 προϊόντα, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι είδη πρώτης ανάγκης.

 

Οι αυξήσεις που καταγράφηκαν αφορούσαν περίπου 900 προϊόντα, στα 700 εκ των οποίων η αύξηση ήταν στα όρια του τιμαρίθμου.

 

Με δεδομένο ότι βρισκόμαστε στις αρχές του χρόνου, όπου συνήθως είναι η εποχή των ανατιμήσεων, ο συνολικός απολογισμός για την πορεία των τιμών είναι θετικός.

 

Θέλω εδώ να επισημάνω ότι η εταιρεία ΦΑΓΕ, η οποία εμπορεύεται γαλακτοκομικά προϊόντα, έχει προχωρήσει σε αυξήσεις προϊόντων οι οποίες δεν δικαιολογούνται από τους κοστολογικούς ελέγχους.

 

Προβλήματα πάντα υπάρχουν, δεν τα στρογγυλεύουμε, δεν τα υποτιμούμε. Αλλά και δεν χαριζόμαστε σε κανέναν διότι πρώτο μέλημά μας είναι η προστασία του καταναλωτή.

 

Αλλά αυτή την δύσκολη περίοδο για την οικονομία μας, καλό να μην καλλιεργούμε ανεύθυνα ένα κλίμα καταστροφολογίας, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως άλλοθι για γενικότερες ανατιμήσεις.

 

Το ΥΠΑΝ θα συνεχίσει, με όλες τις δυνατότητες που έχει να, παρεμβαίνει στην αγορά προς όφελος του υγιούς ανταγωνισμού και των καταναλωτών και σε αυτή μας την προσπάθεια ζητάμε τη βοήθεια όλων».