ΓΕΩΡΓΙΟΣ Θ. ΒΛΑΧΟΣ - Βουλευτής Περιφέρειας Αττικής

 

Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2014

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής (3-6-2014), υπό την παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλου και του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. κ. Κωνσταντίνου Σπηλιόπουλου, ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Γεώργιος Βλάχος, ζήτησε να ενημερωθεί για την πορεία των εργασιών και τον βαθμό υλοποίησης του έργου διασύνδεσης του Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» με το λιμάνι του Λαυρίου μέσω του Προαστιακού σιδηροδρόμου.

Στην απάντηση του ο κ. Σπηλιόπουλος, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η σιδηροδρομική γραμμή Κορωπί - Λαύριο είναι ένα πολύ σημαντικό έργο, η υλοποίηση του οποίου θα αναβαθμίσει όλη την Αττική και το λιμάνι του Λαυρίου, τόσο εμπορευματικά όσο και επιβατικά. Ο κ. Σπηλιόπουλος τόνισε ότι το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες της εταιρείας, καθώς ήδη εδώ και καιρό έχουν προετοιμαστεί τα τεύχη δημοπράτησης, προκειμένου το έργο να ωριμάσει και να είναι έτοιμο να ενταχθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο. Στην τοποθέτησή του ο κ. Σπηλιόπουλος, επεσήμανε μια εμπλοκή με τον Ο.Σ.Ε. και μια σημαντική καθυστέρηση, σχετικά με το επίπεδο του έργου, ωστόσο εξέφρασε την αισιοδοξία του, ότι συγκεκριμένες αμφιβολίες και τα ερωτήματα που είχαν τεθεί από τον Ο.Σ.Ε. θα κλείσουν και θα προχωρήσει σύντομα η μελέτη, η οποία είναι πάρα πολύ σημαντική.

Με το πέρας της συνεδρίασης, ο αρμόδιος Υφυπουργός, τα μέλη της Επιτροπής αλλά και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε, συμφώνησαν από κοινού, ότι θα πρέπει το ταχύτερο δυνατό να γίνει συνάντηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων της περιοχής, αλλά και των συναρμόδιων αρχών, προκειμένου να υπάρξει κοινή στόχευση επί του θέματος.

 

 

*Επισυνάπτονται αποσπάσματα από τα πρακτικά της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου (3-6-2014)


 

Αποσπάσματα πρακτικών από την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου (3-6-2014) με θέμα ημερήσιας διάταξης:

«Ενημέρωση των μελών της Επιτροπής, από τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλο και από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. κ. Κωνσταντίνο Σπηλιόπουλο, σύμφωνα με τα άρθρα 32 παρ.9 και  49Α παρ.6 ΚτΒ, σχετικά με τη σύμβαση έργου «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και αντικατάστασης 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» - Α.Δ. 717»

 

«……»

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Θέλω να πω ότι, επειδή ζηλεύουμε και εμείς εδώ της Αττικής, με αφορμή αυτήν τη σύμβαση που φέρνετε, θα θέλαμε, κ. Πρόεδρε, να μας πείτε σε ποια φάση βρίσκεται το έργο σύνδεσης του Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» με το Λιμάνι του Λαυρίου μέσω του Προαστιακού. Ως γνωστόν, στο παρελθόν υπήρχε και υπάρχει γραμμή, βεβαίως παροπλισμένη προ πολλού και κατεστραμμένη σε πολλά σημεία. Όμως, υπάρχει μια απαλλοτριωμένη γραμμή από το παρελθόν και νομίζω ότι έχετε ξεκινήσει εσείς την πρωταρχική διαδικασία για τη σύνδεση του Αεροδρομίου με το Λιμάνι του Λαυρίου και θα θέλαμε να μας δώσετε τα στοιχεία που έχετε για το σε ποια βάση βρίσκεται το έργο, πώς προχωράει και ποιοι είναι οι στόχοι, γιατί, πράγματι, για εμάς στην Αττική είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο πνοής.

«……»

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ): Αυτό είναι ένα άλλο θέμα, χρειάζεται ένας άλλος προγραμματισμός, δεν είναι και του δικού μας αντικειμένου και τώρα εγώ παρεμβαίνω σε χωράφια άλλων. Εγώ θέλω να πω μόνο ότι για τις κλοπές και για τη φύλαξη του δικτύου έχουν ληφθεί μέτρα και όπως σας είπα, έχουμε καλά αποτελέσματα τον τελευταίο καιρό.

Κλείνω με το Κορωπί - Λαύριο. Κύριε Πρόεδρε, το Κορωπί - Λαύριο είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα και πιστεύω ότι είναι ένα έργο που θα αναβαθμίσει όλη την Αττική και το λιμάνι  του Λαυρίου και την εμπορευματική, αλλά και την επιβατική κίνηση. Εμείς το έχουμε στις πρώτες προτεραιότητες μας, από πολύ καιρό έχουμε προετοιμάσει τα τεύχη δημοπράτησης για να ωριμάσει και να είναι έτοιμο να ενταχθεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο από αρκετό καιρό. Θέλω να πω ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και του Υπουργείου για αυτό το κομμάτι, δηλαδή την επέκταση από το Κορωπί στο Λαύριο. Νομίζω ότι έχει και τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά για να πιέζουμε όλοι προς αυτή την κατεύθυνση. Δυστυχώς, υπήρξε μια εμπλοκή με τον Ο.Σ.Ε. και μια σημαντική καθυστέρηση, για το ποιο πρέπει να είναι το επίπεδο του έργου. Αν πρέπει να έχουμε ισόπεδες διαβάσεις ή όχι, αν πρέπει να έχουμε περισσότερους ή λιγότερους σταθμούς και στάσεις, αν πρέπει να περάσουμε μέσα από το Λαύριο ή όχι.

Πρέπει να σας πω ότι την περασμένη εβδομάδα με πρωτοβουλία των φορέων της περιοχής είχαμε μια επίσκεψη στην εταιρία μας από πολλούς δημάρχους και καινούργιους δημάρχους, καθώς και τον καινούργιο Αντιπεριφερειάρχη, κ. Φιλίππου, και κάναμε μια εκτενή συζήτηση γι' αυτό το θέμα. Είμαστε όλοι στην ίδια κατεύθυνση. Ελπίζω ότι αυτές οι αμφιβολίες και αυτά τα ερωτήματα που είχαν τεθεί από τον Ο.Σ.Ε. να κλείσουν και να βγούμε στον αέρα για τη μελέτη αυτή που την θεωρούμε πάρα πολύ σημαντική. Είναι κι αυτή ενταγμένη στα διευρωπαϊκά δίκτυα. Δυστυχώς, έχουμε καθυστερήσει και δεν πρέπει να καθυστερήσουμε άλλο και πρέπει να την ολοκληρώσουμε προκειμένου να γίνει αυτό το πολύ σημαντικό έργο.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Πρόεδρε, θυμάστε, πριν από μερικούς μήνες που συναντηθήκαμε γι' αυτό το θέμα, μου είπατε ότι είστε στη φάση της προ μελέτης. Έχει προχωρήσει τώρα το θέμα; Προχωρούμε στη μελέτη; Επίσης, εκείνο που πρέπει να πω και ενδιαφέρει και τους πολίτες της περιοχής, είναι σχετικά με τη χάραξη. Αν θα έχει ισόπεδες διαβάσεις ή όχι, αυτό είναι τεχνικό θέμα, δεν θα το αποφασίσουν οι πολίτες θα το αποφασίσουν οι ειδικοί. Είπα ότι υπάρχει ήδη μια γραμμή. Εκείνο που θέλω να μάθω είναι ότι η μελέτη προχωράει, αλλά σε ποια κατεύθυνση; Θα ακολουθήσει την παλιά γραμμή; Θα πάμε σε καινούργια χάραξη; Πώς ακριβώς γίνεται; Πρέπει οτιδήποτε γίνει να έχει σχέση, πρώτον, με την υπάρχουσα παλιά γραμμή και δεύτερον, με την διαμορφωμένη σήμερα κατάσταση.

Υπάρχει για παράδειγμα στην Κερατέα ένα βιομηχανικό πάρκο και πρέπει να ληφθεί υπόψη, στη διαδρομή έχουν προκύψει οικισμοί και επεκτάσεις πόλεων που πρέπει και αυτά να τα δούμε, δηλαδή υπάρχει μια πραγματικότητα. Όλα αυτά που ακριβώς βρίσκονται; Ήρθαν οι δήμαρχοι, κατέθεσαν την αγωνία τους και πολύ καλά έκαναν, αλλά το θέμα είναι, μήπως τελικά βρεθούμε όλοι από την περιοχή πίσω από τα γεγονότα, πίσω από λυμένες αποφάσεις και λέμε τώρα τι θα κάνουμε, τώρα προχώρησε έτσι. Γι' αυτό το λόγο πάμε να το προλάβουμε αφού μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι, τοπικοί φορείς, αυτοδιοίκηση, φορείς, εμείς, εσείς και να γίνει κάτι καλό, γιατί να μη το προβλέψουμε από την αρχή. Αυτό πάω να προλάβω και αυτό το νόημα έχει η δική μου παρέμβασή.

«……»

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Δεν ξέρω πόσο έτοιμη είναι η ΕΡΓΟΣΕ, αν έχει ωριμάσει, αλλά είμαστε στη φάση της μελέτης αυτή τη στιγμή; Τι κάνουμε, δηλαδή;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ): Ναι. Οι προκαταρκτικές μελέτες, οι μελέτες χαράξεων, κ.τ.λ. έχουν γίνει και κατά κανόνα βαδίζουμε στην παλιά γραμμή . Βεβαίως, υπάρχουν αλλαγές, υπάρχουν βελτιώσεις με τις καμπύλες γιατί αλλάζουν και οι ταχύτητες πλέον, οι ταχύτητες  είναι πολύ μεγαλύτερες.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Προφανώς. Με δεδομένο ότι η παλιά γραμμή ήταν μόνη. Τώρα δεν μπορούμε να συζητάμε για μόνη γραμμή.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ): Τώρα μιλάμε για κανονικού εύρους. Με βάση αυτά που είπατε και εσείς κύριε Πρόεδρε, κινούμαστε και σ' αυτό το κλίμα ήταν και οι φορείς της περιοχής, να εξυπηρετούνται οι οικισμοί, να εξυπηρετούνται οι πόλεις που έχουν διαμορφωθεί.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Θέλετε να πάρουμε μια πρωτοβουλία και να καλέσουμε και φορείς της περιοχής και τους συναδέλφους και να κάνουμε μια συζήτηση;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ): Μετά χαράς.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κρατάμε την σημερινή σας τοποθέτηση.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ): Κύριε Πρόεδρε, εμείς αναμένουμε, έχουμε από το περασμένο Αύγουστο που έχουμε στείλει τα τεύχη δημοπράτησης για να μας δώσουν την έγκριση και έκτοτε περιμένουμε.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Για να καταλάβω, ποιος θα πρέπει να σας δώσει την έγκριση;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ): Ο Ο.Σ.Ε..

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ο Ο.Σ.Ε. δεν είναι ανεξέλεγκτος. Δεν είναι Πυθία, αν περιμένουμε πότε θα μασήσει δάφνη για να αποφασίσει, περνούν οι ημέρες, περνούν οι εβδομάδες, περνούν τα χρόνια και εμείς κοιταζόμαστε. Έχει δίκαιο η κυρία Φούντα που λέει, ότι το βάζουμε μέσα στο νέο Ρυθμιστικό και λέμε ότι ως 2021 θα είναι έτοιμο. Άρα, δεν πρόκειται να είναι έτοιμο μέχρι το 2021. Άρα, σχεδιάζουμε στον αέρα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ): Κύριε Πρόεδρε, είναι εφικτό να γίνει μέχρι το 2021.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Είναι εφικτό γιατί σε μεγάλο βαθμό είναι απολυτρωμένη η περιοχή, εγώ το καταλαβαίνω.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ (Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ): Και οι μελέτες έχουν προχωρήσει.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Εάν δεν πιέσουμε και περιμένουμε πότε θα απαντήσει ο Ο.Σ.Ε., περνάει ο χρόνος. Εγώ θυμάμαι ότι αυτή την κουβέντα την κάναμε πριν αρκετούς μήνες και ερχόμαστε σήμερα και βλέπω ότι πολύ ελάχιστα έχουμε προχωρήσει. Πρέπει να το ξεμπλοκάρουμε. Ξέρετε ότι στην αρχή είναι τα προβλήματα, όταν μπει το νερό στο αυλάκι και τρέξει, νομίζω ότι τα πράγματα θα πάνε πολύ πιο γρήγορα.

Θα πρέπει, κύριε Υπουργέ, μια παρέμβαση στον Ο.Σ.Ε. ώστε να δούμε πώς θα ξεκολλήσει αυτή η μελέτη για να προχωρήσουμε.

ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Είναι αρμοδιότητα του κ. Χρυσοχοΐδη